כאוס בקואליציה: רע"מ מחרימים את הדיונים ובנט נחל תבוסה בכנסת

איתי גדסי No Comments on כאוס בקואליציה: רע"מ מחרימים את הדיונים ובנט נחל תבוסה בכנסת

לראשונה לא היה רוב בכנסת להודעת ראה"מ בדיון 40 חתימות. יו"ר הכנסת מיהר לנעול את הדיונים לאחר שרע"מ החרימו את הדיונים בשל המשבר מול איילת שקד. מרכז האופוזיציה לוין: "העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה, ועל העדר התמיכה הציבורית בה"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ההיעדרות המופגנת של רע"מ מהכנסת בשל המשבר על חוק החשמל מול איילת שקד, יו"ר הכנסת נעל מוקדם את הדיונים מחשש להספד הקואליציה בהצבעות בהיעדר הרוב הדרוש לה. בצורה חסרת תקדים, לאחר דיון ה-40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה וראש האופוזיציה, לא היה רוב להודעת ראש הממשלה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר בתגובה על החרמת ההצבעה כעת במליאת הכנסת על ידי הקואליציה: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר – תירוצים. שוב הוכח שהממשלה תלויה לחלוטין ברע"מ. בלעדיה אין לה רוב, והחרמת הדיון היא נסיון עלוב לטשטש אמת פשוטה זו".

לוין עקץ את בנט שאמר כי לאחר העברת התקציב האופוזיציה תתרסק לרסיסים, "העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה, ועל העדר התמיכה הציבורית בה, אשר מתגלים כבר היום בכנסת במלוא העוצמה".

לוין הוסיף כי "התירוץ של הממשלה להחרמה הוא תירוץ עלוב. כשקיזזנו את ח״כ מאיר יצחק הלוי כשישב שבעה, הקואליציה הפרה את הקיזוז והוא הגיע להצביע".

לוין ציין כי "כשהצענו להשלים את דיוני התקציב ביום ראשון ולא ביום שישי, כדי לכבד את מנהגי המוסלמים ואת ההכנות לשבת, הקואליציה סרבה. אין להם כבוד לא לימי אבל ולא לימי שבתון".

לוין סיים את הודעתו וכתב, "הם פועלים בדורסנות חסרת תקדים, ועכשיו זועקים את זעקת הקוזאק הנגזל".

מטעם הנהלת הקואליציה, יו״ר הקואליציה, ח״כ עידית סילמן ומ״מ יו״ר הקואליציה, ח״כ בועז טופורובסקי נמסר: "מפלגות האופוזיציה שוברות פעם נוספת שיאים והפרה בוטה של כללי התנהלות ויחסי אנוש בסיסיים. היום הם בחרו, ולא בפעם הראשונה, שלא לקזז ח״כים באבל וח״כית חולה. בעוד שרק לפני 3 ימים בהצבעות על תקציב המדינה, יו״ר הכנסת קיזז עימנו חכית חולה של האופוזיציה".

עוד נמסר: "הרצון שלהם לשתק את עבודת הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל, קיבל היום הוכחה נוספת שנתניהו וחבריו בחרו להיות אופוזיציה לא רק לממשלה, אלא למדינה כולה. ככה זה כשהקטנוניות גוברת על האנושיות".



0 תגובות